מרקים דלי קלוריות לימות החורף

מרק ירקות נפלא- חופשי

3 גזרים מגורדים בפומפייה גסה, 3 קישואים מגורדים בפומפייה גסה , בצל גדול חתוך לקוביות קטנות, חצי כרוב קטן פרוס לרצועות דרות, סלסלת פטריות טריות פרוסות,(אפשר פחות).אפשר להוסיף ירקות לפי הטעם ולפי מה שיש במטבח. כף שמן.

אופן ההכנה: לאדות את הבצל בכף השמן ולהוסיף את כל הירקות פרט לפטריות ולאדות מספר דקות.

להוסיף את הפטריות, מים חמים בכמות שתכסה מעל הירקות לפי הצורך,להוסיף טיבול : כף יפה של אבקת מרק פטריות, שמיר למי שאוהב מלח, פלפל. אפשר לשחק עם התבלינים בכיף.

להביא לרתיחה לבשל עד לריכוך. מעדן והכל חופשי.

 

 מרק בצל צרפתי- כל המרק – 350 קל' ל8 מנות (ללא קרוטונים)

החומרים– 12 כוסות מים 4 בצלים גדולים חתוכים לקוביות
2 כפות שמן או חמאה 3 כפות אבקת מרק בצל, 3 שיני שום כתושות,מלח,פלפל

להגשה– נתן להוסיף קרוטונים מפרוסת לחם קל- 40 קל' לפרוסה.

אופן ההכנה- מחממים בסיר את השמן, ומטגנים את הבצל עד שיצהיב.
מוסיפים את אבקת המרק, ומערבבים.
מוסיפים את יתרת החומרים,ומביאים לרתיחה.
מנמיכים את האש, ומבשלים כ-40 דק'.

 

 מרק כתום –חופשי אבל מומלץ לאכול עד פעמיים ביום.( ללא  קלוריות)

מצרכים: 1 ק"ג דלעת, 2 גזרים, 2 כפות דייסיבית או סובין שיבולת שועל להסמכה, 1  בצל בינוני חתוך לקוביות, סלרי,פטרוזיליה ושמיר לפי הטעם, 2 קישואים.
אופן ההכנה:
לחתוך את כל הירקות לקוביות, לשים בסיר ולהוסיף מים פחות מגובה הירקות
להוסיף את הפטרוזיליה השמיר והסלרי. לבשל כשעה על אש בינונית.
להוסיף את אבקת המרק-לא חובה, לאחר הבישול לרסק בבלנדר ומגישים חם.

 

מרק  פטריות -חופשי

מצרכים: 1 בצל בינוני חתוך לקוביות, כף שמן, סלסילת פטריות שמפיניון טריות
פלפל שחור, כף אבקת מרק בטעם פטריות,6 כוסות מים,  פלפל לבן .

לרביכה: חצי כוס מים + כף קמח.

אופן ההכנה:

מאדים את הבצל בשמן. מוסיפים את הפטריות ומבשלים עם הבצל למשך 10 דק' על אש קטנה. מוסיפים את המים עם התבלינים, ומבשלים כרבע שעה. מערבבים בקערית נפרדת את הרביכה. מוסיפים בהדרגה למרק על מנת שיסמיך.
1 כף מרק עוף, תבלינים

 

מרק כרוב סיני – (ניתן לאכול חופשי)

מצרכים: כרוב סיני חתוך לרצועות , 3 גזרים חתוכים למקלונים, 4 רצועות סלרי עלים
½ חבילה נבטים סיניים עבים, סלסלת פטריות טריות, 1 בצל ירוק, 1 כף ג'ינג'ר טרי מגורר
3 שיני שום כתושות

אופן ההכנה:
מכניסים לסיר את השום, גזר, סלרי, פטריות, כרוב, בתוספת מעט מלח ומאדים עם מעט מים להורדת הנפח. מוסיפים את כף הג'ינג'ר הטרי,(לא חובה) 1 כף אבקת מרק פטריות, 1 כף אבקת מרק עוף. ממלאים את הסיר במים. לפני סיום מוסיפים את הנבטים. משפרים טעם עם מעט רוטב סויה.

 

מרק קישואים, גזר ושמיר-מעדן!-חופשי

החומרים:
7 קישואים בינוניים, 6 גזרים, חבילת שמיר
2 בצלים, מלח, פלפל גרוס טרי,כף גדושה אבקת מרק

אופן ההכנה:
פורסים את הירקות וקוצצים את השמיר. מוסיפים את התבלינים, מערבבים, ולאחר מכן מוסיפים את המים כך שלא יכסו את הירקות(כשני ס"מ פחות מהירקות).
מבשלים עד לריכוך הירקות. מועכים את הירקות במעבד מזון או בבלנדר ידני.
מתקבל טעם קרמי מפתיע.
ניתן לאכול חופשי במקום ירקות.

חורף חם ובריא!

אם יש לכם שאלות, לבטים, בעיות או שאתם זקוקים לעידוד מלאו את הפרטים ואשוב אליכם בהקדם.

מיכל פתל:

משרד: